Szukaj w serwisie

Newsletter

Ułatwienia dostępu

Rozmiar tekstu:

A- A A+

2014-05-21 WYJAŚNIENIA

 

Krosno Odrzańskie, dnia 21.05.2014 r.

 

WYJAŚNIENIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

 

Dotyczy:  SIWZ na zadanie pod nazwą: ?Dostosowanie obiektów i systemu monitoringu Hydroforni Parkowa do potrzeb rozbudowanego systemu zaopatrzenia w wodę prawobrzeżnej części gminy Krosno Odrzańskie?, nr referencyjny sprawy JRP/P/1/2014

 

Treść zapytań:

 

1.  Prosimy o przedłużenie terminu realizacji zamówienia:

- opracowanie Projektu Wykonawczego do 2 miesięcy od dnia akceptacji przez Zamawiającego Projektu Budowlanego (opracowanie Projektu Wykonawczego w czasie uzyskania pozwolenia na budowę Projektu Budowlanego wraz z uprawomocnieniem),

Warunkiem dotrzymania terminu opracowania zarówno Projektu Budowlanego (zgodnie z umową) jak i Wykonawczego (2 miesiące od akceptacji Projektu Budowlanego) jest dokonywanie uzgodnień projektów przez Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze.

- termin realizacji całości zamówienia do 14 miesięcy od dnia podpisania umowy,

Prośbę argumentujemy także tym, że przewidujemy, iż rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi w niekorzystnym okresie zimowym.

W art. 29 ust. 2 Pzp ustawodawca wskazał, że przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Nie ulega wątpliwości, że termin realizacji zamówienia określony przez Zamawiającego (10 miesięcy) niemożliwy do realizacji i narusza zasady uczciwej konkurencji, co stanowi o naruszeniu art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 Pzp (stanowisko takie wyraziła Krajowa Izba Odwoławcza m.in. w uchwale z 13 stycznia 2011 r., KIO/KD 107/10):

?Kontrolujący stwierdził także, że w postępowaniu określono termin realizacji zamówienia w sposób odbiegający od realnych możliwości realizacji, co znajduje potwierdzenie w opinii biegłego, to zaś skutkowało uznaniem, że Zamawiający naruszył zasadę równego traktowania wykonawców w postępowaniu, gdyż mógł uniemożliwić wzięcie udziału w postępowaniu innym potencjalnym wykonawcom. Powyższe stanowiło o uznaniu, iż Zamawiający naruszył art. 29 ust. 2 ustawy w związku z art. 7 ust. 1 ustawy.?

Ponadto tak krótki termin realizacji, zmusza wykonawców do doliczenia do ceny ofertowej kar na zwłokę w wykonaniu zamówienia. W efekcie Zamawiający otrzyma oferty zawyżone, co kłóci się z dyscypliną finansów publicznych i może prowadzić do unieważnienia postępowania w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.

Stąd wnioskujemy o przedłużenie czasu wykonania zamówienia jak wyżej.

 

2. Zgodnie z § 19 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno ? użytkowego część informacyjną programu funkcjonalno-użytkowego stanowi m.in. oświadczenie Zamawiającego stwierdzające jego prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Prosimy o uzupełnienie SIWZ o:

- oświadczenie Zamawiającego stwierdzające jego prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

-wykaz działek objętych inwestycją,

-wykaz właścicieli działek objętych inwestycją.

 

3.  Prosimy o informację jakie przesłanki decydują o konieczności sporządzenia operatu wodno prawnego dla uzyskania pozwoleń wodno prawnych na przekroczenia cieków i poboru wód. Z zapisów PFU pkt. 1.2.1 wynika, że jest to opracowanie niezbędne do wykonania projektu. Tymczasem w trakcie realizacji prac projektowych okazać się może, że uwarunkowania inwestycji są takie, iż wykonanie operatu wodno ? prawnego dla uzyskania pozwoleń wodno prawnych na przekroczenia cieków i poboru wód jest zbędne.

 

4. Prosimy o informację jakie przesłanki decydują o konieczności sporządzenia dokumentacji geologiczno- inżynierskiej. Czy warunki posadowienia obiektów budowlanych na terenie inwestycji zaliczają się do III kategorii geotechnicznej?. Tymczasem w trakcie realizacji prac projektowych okazać się może, że uwarunkowania inwestycji są takie, iż wykonanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej jest zbędne, natomiast konieczne będzie wykonanie dokumentacji geotechnicznych warunków posadowienia.

 

5. W celu spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga m.in. aby w okresie ostatnich 3 lat wykonawca wykonał co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było opracowanie projektu budowlanego dotyczącego budowy/przebudowy/rozbudowy hydroforni o wydajności co najmniej 50m?/h

Czy Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek udziału jeżeli wykonawca wykaże, że we wskazanym okresie wykonał co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było opracowanie projektu budowlanego dotyczącego budowy/przebudowy/rozbudowy hydroforni lub stacji uzdatniania wody lub pompowni o wydajności co najmniej 50m?/h ?

Na podstawie przepisów art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dokonuje wyjaśnień do SIWZ ww. zadania:

 

ODPOWIEDZI:

 

Ad.1. Zamawiający  podtrzymuje  termin wykonania  zamówienia zgodnie z  zapisami  zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, który zdaniem Zamawiającego jest realny do planowanego i określonego zakresu kontraktowego dla Wykonawcy dysponującego odpowiednim doświadczeniem i zasobami.

 

Ad.2. Wykaz działek objętych inwestycją określa m.in. Decyzja nr 2 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego ? znak IR.III.6733.2.2014 z dnia 2 kwietnia 2014r. która stanowi załącznik pn. Zał. 04_ULICP_Decyzja lokalizacyjna do SIWZ_Część III_PFU.

Działki objęte inwestycją: 1075/1 i  1075/3.

Właścicielem działek są:

- Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o. ul. Wiejska 23,      66-600 Krosno Odrzańskie  ? dz. nr ewid. 1075/3;

- Enea Operator Sp. z o.o. Oddział Dystrybucji Zielona Góra, Zacisze 15, 65-775 Zielona Góra ? dz. nr ewid. 1075/1;

Zamawiający złoży pisemne oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w momencie składania przez Wykonawcę do Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim opracowanego przez Wykonawcę projektu budowlanego wraz z niezbędnymi uzgodnieniami z których m.in. to prawo będzie wynikało.

 

Ad.3. Zapis PFU dot. opracowania operatów wodno-prawnych zawarty w pkt. 1.2.1 Projektowanie należy interpretować jako zapis zamieszczony przez Zamawiającego przewidująco i zapobiegawczo, w przypadku gdyby taka konieczność zaistniała. Zamawiający dysponuje zarówno decyzją środowiskową jak i decyzją lokalizacyjną inwestycji celu publicznego z treści których nie wynika obowiązek opracowania operatu wodno-prawnego. Jednakże wg Zamawiającego o ewentualnej konieczności jego wykonania mogą świadczyć uzgodnienia na etapie sporządzania dokumentacji projektowej których treści Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć na obecnym etapie realizacji zamierzenia budowlanego.

 

Ad.4. Zamawiający nie posiada wiedzy nt. istniejących warunków geotechnicznych.

Z rys. nr 5 sporządzonego na podstawie archiwalnej dokumentacji projektowej istniejącego budynku hydroforni wynika, że budynek posadowiony jest częściowo na fundamentach w postaci studni - stąd można przypuszczać, że warunki geotechniczne są niekorzystne.

Zakres  dokumentacji geotechnicznej należy dostosować do istniejących warunków w  oparciu o obowiązujące Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. (poz. 463) w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych.

 

Ad.5. Zamawiający uzna  spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia jeżeli oferent opracował  projekt budowlany SUW o wydajności powyżej 50 m3/h, w skład której wchodziły urządzenia hydroforowe podwyższające ciśnienie wody.

Zamawiający nie uzna spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia poprzez  zaprojektowanie pompowni o wydajności co najmniej 50 m3/h.

 

Prezes Zarządu

Aleksander Kozłowski