Szukaj w serwisie

Newsletter

Ułatwienia dostępu

Rozmiar tekstu:

A- A A+

2013-07-17 OGŁOSZENIE

 

Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1/15
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:237289-2013:TEXT:PL:HTML
Polska-Krosno Odrzańskie: Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody
2013/S 137-237289
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o.ul. Wiejska 2366-600 Krosno OdrzańskiePOLSKATel.: +48 683833672E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.: +48 683599121
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.kpwk-krosnoodrzanskie.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Podmiot prawa publicznego
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Środowisko
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Projektowanie i budowa obwodowej sieci wodociągowej wraz z infrastrukturą techniczną (SUW) obejmującejmiejscowości: Chojna, Wężyska, Brzózka, Nowy Raduszec, Strumienno, Retno, Sarbia, Czarnowo i SarnieŁęgi.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: GminaKrosno Odrzańskie.
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2/15
Kod NUTS PL432
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia są prace projektowe i roboty budowlane dla budowy sieci wodociągowej wraz zinfrastrukturą techniczną (SUW) w ramach uporządkowania gospodarki wodociągowej lewobrzeżnej częścigminy Krosno Odrzańskie obejmującej miejscowości Chojna, Wężyska, Brzózka, Nowy Raduszec, Strumienno,Retno, Sarbia, Czarnowo i Sarnie Łęgi oraz modernizacja stacji uzdatniania wody i budowę nowego wodociąguwraz z przyłączami.
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinków sieci magistralnej (Wężyska, Czarnowo; Sarbia, Retno,Strumienno, Nowy Raduszec, Brzózka, Sarnie Łęgi) w celu połączenia tych miejscowości w sieć typupierścieniowego, zasilaną z jednego ujęcia wody w m. Wężyska. Wiąże się to z modernizacją i rozbudowąSUW-u Wężyska. Ponadto zakres przedsięwzięcia obejmuje budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami wmiejscowościach Nowy Raduszec, Brzózka, likwidację SUW w Retnie i Czarnowie.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- Uzyskanie map do celów projektowych,
- wykonanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej,
- wykonanie projektu wstępnego (koncepcji) obejmującej przedmiot zamówienia z weryfikacją założeńprojektowych, bilansem mediów oraz opisem rozwiązań projektowych,
- uzyskanie warunków technicznych, wszystkich wymaganych uzgodnień, opinii, dokumentacji i decyzjiadministracyjnych w zakresie wykonywanych robót,
- właściwe, zgodne z zasadami projektowania i wiedzą inżynierską wykonanie dokumentacji (ProjektuBudowlanego) w zakresie niezbędnym do uzyskania ?Pozwolenia na budowę" zgodnie z Polskim PrawemBudowlanym oraz wykonania projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do zrealizowania robót,
- właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie robót budowlano-montażowych dla zakresurobót objętych niniejszym PFU, utrzymanie modernizowanych obiektów ?w ruchu? w trakcie wykonywaniaprac budowlanych i instalacyjnych, polegające na zapewnieniu ?produkcji? i dostaw do odbiorców wody wodpowiedniej ilości i o odpowiedniej jakości, wraz z zapewnieniem i utrzymaniem rozwiązań tymczasowychwynikłych z technologii i etapowania prowadzenia robót modernizacyjnych,
- uruchomienie i rozruch instalacji i obiektu stanowiącego przedmiot zamówienia,
- przeprowadzenie prób eksploatacyjnych w niezbędnym zakresie,
- przeprowadzenie szkoleń personelu technicznego Zamawiającego w zakresie obsługi, eksploatacji i BHP dlaobiektów będących przedmiotem zamówienia,
- osiągnięcie efektu oraz parametrów techniczno?technologicznych zdefiniowanych w PFU,
- zapewnienie gwarancji należytego wykonania robót i serwisu pogwarancyjnego,
- uzyskanie wszelkich dokumentów i spełnienie wszelkich wymogów w trybie przekazania obiektu doeksploatacji i użytkowania.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45252120 - IA01, 71000000, 71320000, 45000000, 45100000, 45110000, 45111291, 45200000, 45220000,45233140, 45300000, 45310000, 45330000, 45400000, 45453000
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3/15
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 6 500 000 PLN
II.2.2)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 18 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 190 000 PLN (słownie:sto dziewięćdziesiąt tysięcy 00/100 PLN).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żeporęczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku, gdy wadium zostanie złożone przez Wykonawcę w formie gwarancji/poręczenia, dokument takimusi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument tenbędzie zawierać następujące elementy:
a) nazwę i adres Wykonawcy (dającego zlecenie)
b) nazwę i adres Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia)
c) nazwę i adres gwaranta/poręczyciela
d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
e) kwotę gwarancji/poręczenia,
f) termin ważności gwarancji/poręczenia,
g) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemneżądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
a także w przypadku gdy Wykonawca:
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4/15
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Pzp., nie złożył dokumentów luboświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to zprzyczyn nieleżących po jego stronie.
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert wskazanego w Rozdziale19 IDW SIWZ
W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia do oferty należy dołączyćkserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym oryginał tegodokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonegopostępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej tj. ceny brutto podanej wFormularzu Oferty.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniemUmowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub wkilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żezobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
f) za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych wart. 148 ust. 2ustawy Pzp.
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących:
Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w części II niniejszej SIWZ(we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcąbędą prowadzone w złotych polskich.
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana przedpodpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowęregulującą współpracę tych Wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawiezamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie osobydo podpisania oferty. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia.
III.1.4)
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)
Warunki udziału
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5/15
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówieniapublicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzpdotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawanakładają obowiązek ich posiadania;
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia;
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonaniazamówienia;
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyćwraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków na formularzu wg wzoru - Załącznik nr 2 do IDW.
1.2 Wykaz wykonanych robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ichrodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonanezgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4ado IDW.
1.3 Wykaz wykonanych głównych usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których usługi zostały wykonane lub są wykonywane orazzałączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie- według wzoru stanowiącego załącznik nr 4b doIDW.
1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a takżezakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobamiwedług wzoru - załącznik nr 5 do IDW.
1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymaganeuprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych wRozdziale 9 pkt. 2.2 IDW) według wzoru-załącznik nr 6 do IDW.
1.6 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokośćposiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.7 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczonyod odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotemzamówienia. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści polisy, wykonawca powinienzałączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek (np. wyciąg z kontabankowego, rachunek itp.).
1.8 Rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisamio rachunkowości również z opinią o wynikach badania, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych dosporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty ? za okres ostatnich trzech latobrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres.
1.9 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych dowykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnegołączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6/15
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tymcelu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okreskorzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru -załącznik nr 7 do IDW.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, co do których nie zachodzą podstawy do ichwykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, określone w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp. W celupotwierdzenia, że nie zachodzą podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania określone w art. 24ust.1, 2 ustawy Pzp Wykonawca złoży:
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp wedługwzoru - załącznik nr 3 do IDW oraz dokumenty określone przez Zamawiającego w Rozdziale 10 pkt. 2.2,2.3,2.4,2.5,2.6,2.7, 2.8 do IDW
2 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodniez art. 24 ust. 1,2 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty następujące oświadczenia idokumenty:
2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp według wzoru -Załącznik nr 3 do IDW.
2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw dowykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływemterminu składania ofert.
2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca niezalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenielub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczeniazdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.5 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawyPzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.6 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 10 i 11ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.7 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzpwystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.8 Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, alboinformację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z art. 26 ust. 2d.
3. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składadokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawierodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogąbyć składane (Dz. U. z 2013r. poz. 231).
3.1 Zamiast dokumentów określonych w Rozdziale 10 pkt. 2.2, 2.3, 2.4, 2.7, składa dokument lub dokumentywystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7/15
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
3.2 Zamiast dokumentu określonego w Rozdziale 10 pkt. 2.5 i 2.6 składa zaświadczenie właściwego organusądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, wzakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy Pzp
3.3 Dokumenty, o których mowa w pkt. 3.1a, 3.1c oraz w pkt. 3.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.4 Dokument, o którym mowa w pkt. 3.1b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przedupływem składania ofert.
4. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 3.1 i 3.2 zastępuje się je dokumentemzawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibęlub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W odniesieniu do tych dokumentów należy stosowaćodpowiednio pkt. 3.3.i pkt. 3.4.
5. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o którychmowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium RzeczypospolitejPolskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego alboadministracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń -zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osóblub przed notariuszem.
6. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że nie podlegawykluczeniu z postępowania. W związku z tym dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt.2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5,2.6, 2.7 i 2.8 do IDW muszą złożyć samodzielnie wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzieleniezamówienia.
7. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych szczegółowo w Rozdziale 9 pkt. 1 oraz pkt. 2.1,2.2, 2.3 do IDW oceniane będzie łącznie. Dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt. 1.2, 1.3,1.4, 1.5, 1.6, 1.7do IDW mogą być złożone przez tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będąspełnienie tego warunku.
8. Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 10 pkt. 1.1 do IDW składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub wimieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanowiony pełnomocnik.
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia spełnieniawarunku okreslonego w pkt 1.4 (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj. sytuacji ekonomicznej i finansowejWykonawca zobowiązany jest przedstawić:
a) w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi posiadać średnioroczny przychód ze sprzedaży netto zaostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy ? za ten okres w wysokości nie mniejszej niż 5000 000 netto PLN;
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
8/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8/15
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić rachunekzysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowościrównież z opinią o wynikach badania , a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzaniasprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości conajmniej 2 000 000 PLN
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić opłaconąpolisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony ododpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotemzamówienia.
c) w zakresie sytuacji finansowej Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową wwysokości co najmniej 2 000 000 PLN lub jej równowartość w walucie.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić informacjębanku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek,potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionejnie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych dowykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnegołączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iżbędzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tymcelu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okreskorzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW.
Do przeliczenia wszelkich wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kursprzeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszeniao zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, przy czym średnie kursy walut dostępne sąpod następującym adresem internetowym:http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Ten sam kursprzeliczeniowy zamawiający przyjmuje przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte wdokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie spełnia.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku okreslonego w pkt 1.2 (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj.posiadania wiedzy i doswiadczenia Wykonawca wykaże, że:
a). w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływemterminu składania ofert, wykonał:
- co najmniej jedną robotę budowlaną której przedmiotem były roboty polegające na budowie sieciwodociągowej o długości min. 10 km (w jednym zleceniu) oraz
- co najmniej jedną robotę budowlaną której przedmiotem były roboty polegające na budowie, przebudowie lubrozbudowie stacji uzdatniania wody
wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. Załączy dowody najważniejszych robót,określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodniez zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
9/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
9/15
b). w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływemterminu składania ofert, wykonał:
- co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było opracowanie projektu budowlanego dotyczącego budowysieci wodociągowej o długości min. 10 km (w jednym zleceniu) oraz - co najmniej jedną usługę, którejprzedmiotem było opracowanie projektu budowlanego dotyczącego budowy, przebudowy lub rozbudowy stacjiuzdatniania wody wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz którychpowyższe usługi zostały wykonane. Załączy dowody najważniejszych usług, określających, czy te usługi zostaływykonane lub są wykonywane należycie.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia,wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonaniasporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4a do IDW oraz
- wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanychw okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzeczktórych powyższe usługi zostały wykonane lub są wykonywane, sporządzony według wzoru stanowiącegozałącznik nr 4b do IDW.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku okreslonego w pkt 1.3 (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj.dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieniaWykonawca przedstawi: wykaz następujących osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
1 Kierownik budowy (Przedstawiciel Wykonawcy)- posiadający:
- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót instalacyjnych w zakresiesieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub nastanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowiesieci wodociągowej o długości min. 10 km w jednym zleceniu oraz co najmniej jednej inwestycji polegającej nabudowie, przebudowie lub rozbudowie stacji uzdatniania wody
- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń alboodpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane napodstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
2 Kierownik robót elektrycznych i AKPiA- posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji iurządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji iurządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnieniabudowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązującychprzepisów,
3 Kierownik robót drogowych - posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót drogowych;
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń alboodpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane napodstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
4 Kierownik Zespołu Projektowego ? Projektant branży sanitarnej posiadający:
- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym,
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
10/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
10/15
oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w projektowaniu w branży sanitarnej licząc od dnia uzyskaniauprawnień, w tym czasie brał udział w wykonaniu projektu budowanego dla co najmniej jednej inwestycjipolegającej na budowie sieci wodociągowej o długości min. 10 km w jednym zleceniu oraz brał udział wwykonaniu projektu budowanego branży sanitarnej co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie,przebudowie lub rozbudowie stacji uzdatniania wody
- uprawienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo odpowiadające imważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów,
5 Projektant branży elektrycznej i AKPiA ? posiadający:
- co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w zakresie sieci,instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz aparatury kontrolno-pomiarowej (AKPiA);
- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji iurządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnieniabudowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązującychprzepisów,
6 Projektant branży drogowej ? posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku projektanta w zakresie dróg;
- uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń albo odpowiadające im ważneuprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów,
7 Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej posiadający:
- co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w specjalnościkonstrukcyjno?budowlanej, w tym doświadczenie w opracowaniu przynajmniej jednego projektu rozbiórkibudynku lub budowli;
- uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń albo odpowiadająceim ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów,
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a takżezakresu wykonywanych przez nie czynności według wzoru - załącznik nr 5 do IDW oraz informację o podstawiedo dysponowania tymi osobami,
b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymaganeuprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych wpkt. 2.2 IDW) według wzoru załącznik nr 6 do IDW.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte wdokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie spełnia.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
11/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
11/15
IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
JRP/P/2/2013
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
2.9.2013 - 11:00
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 2.9.2013 - 11:30
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Postępowanie prowadzone jest wramach projektu pn.: ?Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Krosno Odrzańskie ? etap I?nr POIS.01.01.00-00-248/10 dofinansowanego w ramach działania 1.1. ?Gospodarka wodno-ściekowa waglomeracjach powyżej 15 tys. RLM? priorytetu I? Gospodarka wodno-ściekowa" Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2007-2013.
VI.3)
Informacje dodatkowe
1 Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy Pzp. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
1) zostanie zawarta w formie pisemnej,
2) mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej,
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
12/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
12/15
3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacjipublicznej,
4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym wofercie,
5) jest zawarta na okres wskazany w niniejszej SIWZ,
6) będzie podlegać unieważnieniu w przypadkach wskazanych w art. 140 ust.3 oraz art. 146 ustawy Pzp.
2 Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość zmiany Umowy w sprawie zamówieniapublicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3 Zmiany umowy o której mowa w pkt 2 mogą nastąpić w przypadku spełnienia łącznie poniższychwarunków:
a) Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę Umowy,
b) zmiany zostaną dokonane na piśmie w formie aneksu do Umowy,
c) okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu do Umowy,
d) konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie, co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w pkt 4.
4 Zmiana Umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności, zuwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia zgodnie z Klauzulą 13.3.
I. Zmiana Czasu na Ukończenie Robót
I.1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a) klęski żywiołowe,
b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych,przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
I.2. Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w PFU warunkami geologicznymi, archeologicznymi lubterenowymi, w szczególności:
a) niewypały i niewybuchy;
b) wykopaliska archeologiczne;
c) odmienne od przyjętych w PFU warunki geologiczne;
d) odmienne od przyjętych w PFU warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lubbłędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych.
I.3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a) wstrzymanie Robót przez Zamawiającego;
I.4 Zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjachzbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów podinwestycję, w szczególności:
a) przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma ? typowych wdanych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń,uzgodnień itp.;
b) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień zprzyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
c)odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
I.5 Zmiany będące następstwem wprowadzenia zmian do umowy o dofinansowanie z wiązanych z terminemrealizacji Kontraktu
I.6. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwościąprowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Kontraktem;
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
13/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
13/15
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. I.1 ? I.6 termin Czasu UkończeniaRobót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotuw sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia
II.1 Zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:
a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub Specyfikacjitechnicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tychmateriałów lub urządzeń;
b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzeniekosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lubumożliwiające uzyskanie lepszej jakości Robót;
c) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych Robót pozwalającej na zaoszczędzenieczasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanegoprzedmiotu umowy;
e) odmienne od przyjętych w PFU warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotuumowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
f) odmienne od przyjętych w PFU warunki terenowe, w szczególności istnienie zinwentaryzowanych lub błędniezinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
g) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lubmateriałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
h) konieczność usunięcia sprzeczności w dokumentacji w przypadku niemożności usunięcia sprzeczności przypomocy wykładni, w szczególności gdy sprzeczne zapisy mają równy stopień pierwszeństwa.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. II możliwa jest w szczególnościzmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanychurządzeń.
II.2 Zmiany osobowe
a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje Kontrakt na inne spełniające warunki określone wSpecyfikacji istotnych warunków zamówienia ,
Zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy niewymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ (IDW), a dla skutecznejzmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Inżyniera i Zamawiającego na zaproponowaną osobę.
III. Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami,
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
b) zmiana obowiązującej stawki VAT;
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmianzawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacjiprojektu.
d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.
e) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadkuzmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.
f) zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 §1 Kodeksu cywilnego.
g) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonanialub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
14/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
14/15
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. III.a, e, f, możliwa jest wszczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacjibudowanych urządzeń.
W przypadku pkt. III.b zmiana stawki VAT dotyczyć będzie Ceny Kontraktowej, w części, jakiej dotyczą tezmiany przepisów.
W przypadku pkt. III.c zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do wymogów zmienionej umowy odofinansowanie projektu lub nowych wytycznych dotyczących realizacji projektu.
W przypadku pkt. III.d zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszeniawynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie Robót, z których Zamawiający rezygnuje.
Zmiana wynagrodzenia (Ceny Kontraktowej) jest możliwa w przypadku pkt. III na zasadach określonych wwarunkach umowy, w szczególności w klauzuli 13.3 warunków szczegółowych umowy.
IV Dopuszcza się zmianę Wykonawcy w niżej wyszczególnionych przypadkach
a) Zawarcie umowy zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, z którym związane sązobowiązania dotychczasowego właściciela, odnoszące się do umowy w przedmiocie realizacji zamówieniapublicznego, pociąga za sobą dopuszczalną na gruncie przepisów ustawy Pzp, podmiotową zmianę umowy owykonanie zamówienia po stronie Wykonawcy.
b)Nabycie przedsiębiorstwa stanowi źródło solidarnej odpowiedzialności zbywcy oraz nabywcyprzedsiębiorstwa i jest równoznaczne z przystąpieniem nabywcy do długów wynikających z zobowiązańzwiązanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, (tzw. kumulatywne przystąpienie do długu).
Wszystkie powyższe postanowienia w punktach I, II , III i IV stanowią katalog zmian na które Zamawiający możewyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunkubankowego)
b) zmiany danych teleadresowych,
c) zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiotumowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ (IDW), a dlaskutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Inżyniera i Zamawiającego na zaproponowaną osobę.
d) zmiana formy w jakiej zostało wniesione zabezpieczenie należytego wykonania umowy dokonane zgodnie zart. 149 PZP.
5. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są we wzorze umowy w Części II niniejszejSIWZ.
Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetuUnii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskieEuropejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierza przeznaczyć nasfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnieniapostępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu zgodnie z art. 93 ust.1a.pkt.1).
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKA
Dz.U./S S137
17/07/2013
237289-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
15/15
17/07/2013S137
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
15/15
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..: +48 224587777Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
VI.4.2)
Składanie odwołań
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..: +48 224587840Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
15.7.2013

 

Pełna treść ogłoszenia do pobrania tutaj

Komplet załączników do pobrania tutaj