Szukaj w serwisie

Newsletter

Ułatwienia dostępu

Rozmiar tekstu:

A- A A+

2014-04-29 Ogłoszenie o zamówieniu

 

Dz.U./S S83 29/04/2014
143814-2014-PL

Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

 

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:143814-2014:TEXT:PL:HTML


Polska-Krosno Odrzańskie: Roboty budowlane w zakresie węzłów do przepompowywania wody
2014/S 083-143814


Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o.
ul. Wiejska 23
Punkt kontaktowy: jw
66-600 Krosno Odrzańskie
POLSKA
Tel.: +48 683833672
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 683599121

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.kpwk-krosnoodrzanskie.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz
dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)
punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej
Podmiot prawa publicznego
I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Środowisko
I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1) Opis
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
?Dostosowanie obiektów i systemu monitoringu Hydroforni Parkowa do potrzeb rozbudowanego systemu
zaopatrzenia w wodę prawobrzeżnej części gminy Krosno Odrzańskie?.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia
usług
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: obiekt
hydroforni Parkowa w Krośnie Odrzańskim.

 

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:143814-2014:TEXT:PL:HTML
Polska-Krosno Odrzańskie: Roboty budowlane w zakresie węzłów do przepompowywania wody
2014/S 083-143814
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o.
ul. Wiejska 23
Punkt kontaktowy: jw
66-600 Krosno Odrzańskie
POLSKA
Tel.: +48 683833672
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 683599121
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.kpwk-krosnoodrzanskie.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz
dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)
punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej
Podmiot prawa publicznego
I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Środowisko
I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1) Opis
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
?Dostosowanie obiektów i systemu monitoringu Hydroforni Parkowa do potrzeb rozbudowanego systemu
zaopatrzenia w wodę prawobrzeżnej części gminy Krosno Odrzańskie?.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia
usług
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: obiekt
hydroforni Parkowa w Krośnie Odrzańskim.

? wykonanie Koncepcji Technicznej obejmującej przedmiot zamówienia z weryfikacją założeń projektowych,
bilansem mediów oraz opisem rozwiązań projektowych
? uzyskanie warunków technicznych, wszystkich wymaganych uzgodnień, opinii, dokumentacji i decyzji
administracyjnych w zakresie wykonywanych robót,
? właściwe, zgodne z zasadami projektowania i wiedzą inżynierską wykonanie dokumentacji (Projektu
Budowlanego) w zakresie niezbędnym do uzyskania ?Pozwolenia na budowę" zgodnie z Polskim Prawem
Budowlanym oraz wykonania projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do zrealizowania robót,
? właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie robót budowlano-montażowych dla zakresu
robót objętych PFU (cz. III niniejszej SIWZ), utrzymanie modernizowanych obiektów ?w ruchu? w trakcie
wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych, polegające na zapewnieniu ?produkcji? i dostaw do
odbiorców wody w odpowiedniej ilości i o odpowiedniej jakości, wraz z zapewnieniem i utrzymaniem rozwiązań
tymczasowych wynikłych z technologii i etapowania prowadzenia robót modernizacyjnych,
? uruchomienie i rozruch instalacji i urządzeń będących wyposażeniem obiektu stanowiącego przedmiot
zamówienia w szczególności rozruch zestawu hydroforowego,
? przeprowadzenie prób eksploatacyjnych w niezbędnym zakresie,
? przeprowadzenie szkoleń personelu technicznego Zamawiającego w zakresie obsługi, eksploatacji i BHP dla
obiektów będących przedmiotem zamówienia,
? osiągnięcie efektu oraz założonych parametrów techniczno?technologicznych zdefiniowanych w PFU,
? zapewnienie gwarancji należytego wykonania robót i serwisu pogwarancyjnego,
? uzyskanie wszelkich dokumentów i spełnienie wszelkich wymogów w trybie przekazania obiektu do
eksploatacji i użytkowania.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45232151 - IA01, 71000000, 71320000, 45100000, 45110000, 45111291, 45200000, 45262700, 45233140,
45300000, 45310000, 45330000, 45400000, 45453000
II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8) Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2) Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ.
Szacunkowa wartość bez VAT: 2 500 000 PLN
II.2.2) Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3) Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 10 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1) Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 75 000 PLN (słownie:
siedemdziesiąt pięć tysięcy 00/100 PLN).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku, gdy wadium zostanie złożone przez Wykonawcę w formie gwarancji/poręczenia, dokument taki
musi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten
będzie zawierać następujące elementy:
a) nazwę i adres Wykonawcy (dającego zlecenie)
b) nazwę i adres Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia)
c) nazwę i adres gwaranta/poręczyciela
d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
e) kwotę gwarancji/poręczenia,
f) termin ważności gwarancji/poręczenia,
g) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
? odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
? nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
? zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
a także w przypadku gdy Wykonawca:
? w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Pzp., nie złożył dokumentów lub
oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie.
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert wskazanego w Rozdziale
19 do niniejszej IDW.
W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia do oferty należy dołączyć
kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym oryginał tego
dokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego
postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej tj. ceny brutto podanej w
Formularzu Oferty.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem
Umowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w
kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
f) za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych wart. 148 ust. 2
ustawy Pzp.
III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących:
Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w części II niniejszej SIWZ
(we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą
będą prowadzone w złotych polskich.
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana przed
podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę
regulującą współpracę tych Wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie osoby
do podpisania oferty. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
III.1.4) Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2) Warunki udziału
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub
handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia
publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp
dotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania;
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia;
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia;
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
1 W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć
wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków na formularzu wg wzoru - Załącznik nr 2 do IDW.
1.2 Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty
i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty
te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4a do IDW.
1.3 Wykaz wykonanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu,

dat wykonania i podmiotów na rzecz, których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały
wykonane należycie- według wzoru stanowiącego załącznik nr 4b do IDW.
1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
według wzoru - załącznik nr 5 do IDW.
1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych w
Rozdziale 9 pkt. 2.2 IDW) według wzoru-załącznik nr 6 do IDW.
1.6 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.7 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem
zamówienia. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści polisy, wykonawca powinien
załączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek (np. wyciąg z konta
bankowego, rachunek itp.). Z zastrzeżeniem że, Zamawiający żąda wykazania jedynie tych składek, które stały
się wymagalne do dnia upływu terminu składania ofert.
1.8 Rachunek zysków i strat, a jeżeli ten dokument podlegał badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie
z przepisami o rachunkowości również z opinią o wynikach badania, a w przypadku wykonawców
niezobowiązanych
do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty ? za okres ostatnich trzech lat
obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;
1.9 Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy (Rozdział 9
punkty 1.2-1.4 IDW), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy,
zamawiający,
w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla
należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje
rzeczywisty dostęp do ich zasobów, przedłoży wraz z ofertą dokumenty dotyczące
w szczególności:
? zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
? sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
? charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
? zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia oraz odpowiednio:
a) Zamawiający żąda by Wykonawca wykazując spełnianie warunku posiadania wiedzy i doświadczeniu
(Rozdział 9 punkt 1.2 opisanym w pkt 2.1 IDW) polega na zasobach innych podmiotów przedłożył wraz z
ofertą:
? pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wg załącznika nr 7 oraz oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia Rozdział 10 pkt 2.1 IDW wg załącznika nr 3,
? w odniesieniu do tych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, dokumenty, o
których mowa w Rozdziale 10 pkt 2.2-2.7 IDW,
b) Zamawiający żąda by Wykonawca wykazując spełnianie warunku dysponowania potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (Rozdział 9 punkt 1.3 opisanym w pkt. 2.2 IDW) polega na
zasobach innych podmiotów przedłożył wraz z ofertą:

? pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania ma do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wg załącznika nr 7 oraz oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia Rozdział 10 pkt. 2.1 IDW wg załącznika nr 3,
? w odniesieniu do tych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, dokumenty, o
których mowa w Rozdziale 10 pkt. 2.2-2.7 IDW,
c) Zamawiający żąda by Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w Rozdziale 9 pkt
1.4 opisanym w pkt. 2.3 IDW polega na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków, przedłożył wraz z ofertą:
? pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wg załącznika nr 7 oraz oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia Rozdział 10 pkt.2.1 IDW wg załącznika nr 3,
? odpowiednio - dokumenty, o których mowa w Rozdziale 10 pkt.1.6-1.8 IDW
? w odniesieniu do tych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia dokumenty, o
których mowa w Rozdziale 10 pkt. 2.2-2.7 IDW,
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, co do których nie zachodzą podstawy do ich
wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, określone w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp. W tym celu
Wykonawca złoży:
? Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 24 ust.1 ustawy Pzp według
wzoru - załącznik nr 3 do IDW oraz
? dokumenty określone przez Zamawiającego w Rozdziale 10 pkt 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8 do IDW
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że:
? spełnia warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
? nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia go z postępowania o udzielenie zamówienia określone
w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp nie później niż na dzień składania ofert.
2 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie
z art. 24 ust. 1,2 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty następujące oświadczenia i
dokumenty:
2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust.1, ustawy Pzp według wzoru -
Załącznik nr 3 do IDW.
2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert.
2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.5 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy
Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2.6 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 10 i 11 ustawy
Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.7 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.8 Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, albo
informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z art. 26 ust. 2d według wzoru -
Załącznik nr 8 do IDW.
3 Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa
dokumenty wymienione poniżej, zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego
2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te
dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013r. poz. 231).
3.1 Zamiast dokumentów określonych w Rozdziale 10 pkt 2.2, 2.3, 2.4, 2.7, składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
3.2 Zamiast dokumentu określonego w Rozdziale 10 pkt. 2.5 i 2.6 składa zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w
zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy Pzp
3.3 Dokumenty, o których mowa w pkt. 3.1a, 3.1c oraz w pkt. 3.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.4 Dokument, o którym mowa w pkt. 3.1b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem składania ofert.
4 Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 3.1 i 3.2 zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,
złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W odniesieniu do tych dokumentów należy stosować
odpowiednio pkt. 3.3.i pkt. 3.4.
5 Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których
mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo
administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń -
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób
lub przed notariuszem.
6 Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że nie podlega
wykluczeniu z postępowania. W związku z tym dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5,
2.6, 2.7 i 2.8 do IDW muszą złożyć samodzielnie wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie
zamówienia.

7 Spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych szczegółowo w Rozdziale 9 pkt. 1 oraz pkt. 2.1,
2.2, 2.3 IDW oceniane będzie łącznie. Dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt 1.2, 1.3,1.4, 1.5, 1.6, 1.7,
1.8 IDW mogą być złożone przez tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą
spełnienie tego warunku.
8 Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 10 pkt 1.1 IDW składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub w
imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanowiony pełnomocnik.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W przypadku warunku
określonego w pkt. 1.4 tj. sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca wykaże, że:
a) w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi posiadać średnioroczny przychód ze sprzedaży netto za
ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy ? za ten okres w wysokości nie mniejszej niż 2
000 000 netto PLN;
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić rachunek
zysków i strat, stanowiący część sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego
rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o wynikach badania , a w przypadku
wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające
obroty? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten
okres;
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co
najmniej 1 000 000 PLN
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem
zamówienia. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści polisy, Wykonawca powinien
załączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek (np. wyciąg z konta
bankowego, rachunek itp.).
c) w zakresie sytuacji finansowej Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w
wysokości co najmniej 1 000 000 PLN lub jej równowartość w walucie.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
składania ofert.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym
celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW.
Do przeliczenia wszelkich wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs
przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia
o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod
następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Ten sam kurs
przeliczeniowy zamawiający przyjmuje przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte
w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie
spełnia.
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
III.2.3) Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
W celu spełnienia przez Wykonawcę warunku określonego w pkt 1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia
Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy ? w tym okresie wykonał:
? co najmniej jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była budowa/przebudowa/ rozbudowa obiektu
gospodarki wodnej o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000 PLN (brutto)
oraz
b) w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem
terminu składania ofert, wykonał:
? co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było opracowanie projektu budowlanego dotyczącego budowy/
przebudowy/rozbudowy hydroforni o wydajności co najmniej 50 m3
/h
W celu potwierdzenia spełnienia warunku opisanego w punkcie 2.1.a) Wykonawca zobowiązany jest
przedstawić:
? wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączyć dowody dotyczące najważniejszych robót określających czy
roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania
spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy sporządzić według wzoru stanowiącego załącznik nr 4a do
IDW
W celu potwierdzenia spełnienia warunku opisanego w punkcie 2.1.b) Wykonawca zobowiązany jest
przedstawić:
? wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączy dowody dla
najważniejszych usług, określających, czy te usługi zostały wykonane należycie. Wykaz głównych usług w
zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, należy sporządzić według
wzoru stanowiącego załącznik nr 4b do IDW.
W celu spełnienia przez Wykonawcę warunku określonego w pkt. 1.3 tj. dysponowania odpowiednim
potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu
zamówienia:
1 Kierownik budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) - posiadający:
? co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót sanitarnych instalacyjnych w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub
na stanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie/
przebudowie/ rozbudowie obiektu gospodarki wodnej o wartości robót nie mniejszej niż 500 000 PLN (brutto)
? uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo

odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
2 Kierownik robót budowlanych- posiadający:
? co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót budowlanych
? uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanymi bez ograniczeń
albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
3 Kierownik robót elektrycznych - posiadający:
? co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
? uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów,
4 Kierownik Zespołu Projektowego ? Projektant branży sanitarnej posiadający:
? co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym w branży projektowej,
oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w projektowaniu w branży sanitarnej licząc od dnia uzyskania
uprawnień, w tym czasie brał udział w wykonaniu projektu budowlanego w zakresie gospodarki wodnej dla co
najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie/przebudowie/rozbudowie hydroforni.
? uprawienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo odpowiadające im
ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów,
5 Projektant branży elektrycznej posiadający:
? co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
? uprawienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie
pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
6 Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej posiadający:
? co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w specjalności
konstrukcyjno?budowlanej, w tym doświadczenie w opracowaniu przynajmniej jednego projektu rozbiórki
budynku lub budowli;
? uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń albo odpowiadające
im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów,
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób
w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku określonego w pkt 1.3 należy przygotować według
wzoru - załącznik nr 5 do IDW ,

b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych w
pkt 2.2 IDW) przygotowane według wzoru załącznik nr 6 do IDW.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte
w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie
spełnia.
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Rodzaj procedury
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3) Informacje administracyjne
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
JRP/P/1/2014
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: tak
Podać cenę: 780 PLN
Warunki i sposób płatności: Na żądanie Zamawiający przekaże dokumentację SIWZ w wersji papierowej.
Cena całkowita brutto za powielenie kompletnej dokumentacji wynosi 780 PLN brutto. Kompletny zestaw
dokumentów może zostać zakupiony przez zainteresowanych Wykonawców po złożeniu pisemnego wniosku
do Zamawiającego i po wpłaceniu opłaty na konto bankowe: BZWBK S.A. 2 Oddział w Krośnie Odrzańskim
Nr rachunku: PL 52 1090 1551 0000 0001 1214 3293.Wniosek powinien zawierać dane wykonawcy do
wystawienia faktury VAT, którą zamawiający prześle po otrzymaniu wpłaty.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
6.6.2014 - 11:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 6.6.2014 - 11:30
Miejscowość:
w siedzibie Zamawiającego tj. Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o., ul.
Wiejska 23, 66-600 Krosno Odrzańskie.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Postępowanie prowadzone jest w
ramach projektu pn.: ?Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Krosno Odrzańskie ? etap I?
Nr POIS.01.01.00-00-248/10 dofinansowanego w ramach działania 1.1. ?Gospodarka wodno-ściekowa w
aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM? priorytetu I? Gospodarka wodno-ściekowa" Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko 2007?2013.
VI.3) Informacje dodatkowe
1 Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy Pzp. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
1) zostanie zawarta w formie pisemnej
2) mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej
3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji
publicznej
4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w
ofercie
5) jest zawarta na okres wskazany w niniejszej SIWZ
6) będzie podlegać unieważnieniu w przypadkach wskazanych w art. 140 ust.3 oraz art. 146 ustawy Pzp
2 Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość zmiany Umowy w sprawie zamówienia
publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3 Zmiany umowy o której mowa w pkt 2 mogą nastąpić w przypadku spełnienia łącznie poniższych
warunków:
1) Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę Umowy,
2) zmiany zostaną dokonane na piśmie w formie aneksu do Umowy,
3) okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu do Umowy,
4) konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie, co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w pkt. 4.
4 Zmiana Umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności,
z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia zgodnie z Klauzulą 13.3 Umowy w sprawie
zamówienia ?Cz.II SIWZ.
I. Zmiana Czasu na Ukończenie Robót
I.1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a) klęski żywiołowe
b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych,
przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
I.2.Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w
szczególności:
a) niewypały i niewybuchy;

b) wykopaliska archeologiczne;
I.3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
w szczególności:
a) wstrzymanie Robót przez Zamawiającego;
I.4 Zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach
zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod
inwestycję, w szczególności:
a) odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
I.5 Zmiany będące następstwem wprowadzenia zmian do umowy o dofinansowanie związanych z terminem
realizacji Kontraktu
I.6. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością
prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Kontraktem;
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. I.1 ? I.6 termin Czasu Ukończenia
Robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu
w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres wynikający z trwania tych okoliczności.
II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia
II.1 Zmiany osobowe , zmiany podwykonawcy
a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje Kontrakt na inne spełniające warunki określone w
Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie
wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ (IDW), a dla skutecznej
zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Inżyniera i Zamawiającego na zaproponowaną osobę.
b) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy , na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach
określonych w art. 26 ust 2b jeżeli Wykonawca wykaże Zamawiającemu iż sam lub proponowany inny
podwykonawca spełnia postawione w IDW warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż
wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia jeżeli czynności te nastąpiły na zasadach
określonych w Rozdziale 27 IDW oraz zgodnie z Klauzulą 4.4.umowy w sprawie zamówienia ?Część II SIWZ
nie wymaga aneksu do umowy.
III. Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami,
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
b) zmiana obowiązującej stawki VAT;
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian
zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji
projektu.
d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.
e) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku
zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.
f) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania
lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
IV Dopuszcza się zmianę Wykonawcy w niżej wyszczególnionych przypadkach
a) Zawarcie umowy zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, z którym związane są
zobowiązania dotychczasowego właściciela, odnoszące się do umowy w przedmiocie realizacji zamówienia
publicznego, pociąga za sobą dopuszczalną na gruncie przepisów ustawy Pzp, podmiotową zmianę umowy o
wykonanie zamówienia po stronie Wykonawcy.

b) Nabycie przedsiębiorstwa stanowi źródło solidarnej odpowiedzialności zbywcy oraz nabywcy
przedsiębiorstwa i jest równoznaczne z przystąpieniem nabywcy do długów wynikających z zobowiązań
związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, (tzw. kumulatywne przystąpienie do długu).
Wszystkie powyższe postanowienia w punktach I, II , III i IV stanowią katalog zmian na które Zamawiający może
wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku
bankowego)
b) zmiany danych teleadresowych,
c) zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot
umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ (IDW), a dla
skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Inżyniera i Zamawiającego na zaproponowaną osobę.
d) zmiana formy w jakiej zostało wniesione zabezpieczenie należytego wykonania umowy dokonane zgodnie z
art. 149 ustawy Pzp.
e) zawarcie umowy o dalsze podwykonawstwo części robót budowlanych, dostaw lub usług podwykonawcy
niewskazanemu w ofercie lub podwykonawcy jeżeli czynności te nastąpiły na zasadach określonych w
Rozdziale 27 IDW oraz zgodnie z Klauzula 4.4. Podwykonawstwo Umowy w sprawie zamówienia ?Część II
SIWZ .
5 Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są we wzorze umowy w Części II niniejszej
SIWZ.
6 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
7. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.4.2) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Informacje ogólne.
1 Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub
może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki
ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy Pzp.
2 Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt 1 niniejszej IDW są:
a) odwołanie
b) skarga do sądu
Odwołanie.

1 Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany
na podstawie ustawy Pzp.
2 Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej na zasadach określonych w Dziale VI, Rozdział
2 ustawy Pzp.
3 Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania
w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się,
iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli
przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów
określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4 Szczegółowe zasady wnoszenia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zostały określone w
Dziale VI, Rozdział 2 ustawy Pzp.
Terminy odwołań.
1 Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej
podstawę jego wniesienia- jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób -
2 Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie
10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji
istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej
3 Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w przypadku zamówień, których wartość
jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp -
w terminie 10 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć
wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4 Jeżeli Zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie
przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w
terminie:
? 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
? 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
5 W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji
istotnych warunków zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
6 W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega
zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587803
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
25.4.2014

Pliki do pobrania:

SIWZ_Część I_IDW Pobierz
SIWZ_Część II_Kontrakt Pobierz
SIWZ_Część III_PFU Pobierz
SIWZ_Część IV_Wykaz cen Pobierz

Ogłoszenie Pobierz