Szukaj w serwisie

Newsletter

Ułatwienia dostępu

Rozmiar tekstu:

A- A A+

Aktualności

2013-04-15 Modernizacja systemu sterowania i wizualizacji na oczyszczalni ścieków w Krośnie Odrzańskim

 

 

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:125452-2013:TEXT:PL:HTML

 

PL-Krosno Odrzańskie: Urządzenia sterujące procesem przemysłowym i urządzenia do zdalnego sterowania
2013/S 075-125452


Ogłoszenie o zamówieniu

 

 

 

Dostawy

Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o.
ul. Wiejska 23
Punkt kontaktowy: Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o.
66-600 Krosno Odrzańskie
POLSKA
Tel.: +48 683833672
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 683599121
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.kpwk-krosnoodrzanskie.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

 

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz
dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)
punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej
Podmiot prawa publicznego
I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Środowisko
I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1) Opis
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
?Modernizacja systemu sterowania i wizualizacji na oczyszczalni ścieków w Krośnie Odrzańskim?
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia
usług
Dostawy
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: KPWK Sp.
z o.o.
Kod NUTS PL432
II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja istniejącego systemu sterowania i wizualizacji komputerowej
w dyspozytorni oczyszczalni ścieków w Krośnie Odrzańskim. Przedsięwzięcie będzie polegało na dostawie
urządzeń i ich montażu, w szczególności:
Wymianie w stacji dyspozytorskiej jednostki centralnej z aktualizacją istniejącego oprogramowania
monitoringu ;
Wymianie systemu sterowania w istniejących przepompowniach na terenie gminy Krosno Odrzańskie (z
radiowego na GPRS/3G)-tj. wymianie skrzynek sterowniczych z zastosowaniem modułu telemetrycznego;
Demontażu masztów radiowych wraz ze skrzynkami sterowniczymi w istniejących przepompowniach ;
Uzupełnieniu w istniejących przepompowniach hydrostatycznych przetworników poziomu i separatorówkonwektorów sygnałowych ;
Budowa dedykowanej sieci elektrycznej zasilającej szafy automatyki i sprzętu komputerowego w oparciu o
istniejący zespół prądotwórczy ? zasilanie awaryjne;
Zakupu i montażu UPS do systemu komputerowego;
Zakupu i montażu ergonomicznego stołu pod komputer oraz drukarki kolorowej;
Rozruch i szkolenie obsługi w stacji dyspozytorskiej.
Demontaż czujników poziomu napełnienia MAC-3 w przepompowniach ścieków
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Części III SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
38800000, 45310000, 45314300, 45312310, 72318000
II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8) Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2) Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 436 397,56 PLN
II.2.2) Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3) Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 3 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1) Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w następującej wysokości: 13 000,00
PLN (słownie: trzynaście tysięcy 00/100 PLN).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty,o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku, gdy wadium zostanie złożone przez Wykonawcę w formie: gwarancji/poręczenia, dokument taki
musi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten
będzie zawierać następujące elementy:
a) nazwę i adres Wykonawcy (dającego zlecenie)
b) nazwę i adres Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia)
c) nazwę i adres gwaranta/poręczyciela
d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
e) kwotę gwarancji/poręczenia,
f) termin ważności gwarancji/poręczenia,
g) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
a także w przypadku gdy Wykonawca:
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Pzp., nie złożył dokumentów lub
oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie.
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert wskazanego w Rozdziale
19 IDW SIWZ.
W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia do oferty należy dołączyć
kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym oryginał tego
dokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego
postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej tj. ceny brutto podanej w
Formularzu Oferty.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem
Umowy.
Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być
wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
f) za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych w art. 148 ust. 2
ustawy Pzp.
III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących:
Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w części II SIWZ (we
wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą
prowadzone w złotych polskich.
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana przed
podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę
regulującą współpracę tych Wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie osoby
do podpisania oferty. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
III.1.4) Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2) Warunki udziału
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub
handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia
publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp
dotyczące:
1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania;
1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia;
1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej.
1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć
wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1. Oświadczenie o spełnieniu warunków na formularzu wg wzoru - Załącznik nr 2 do IDW.
1.2. Wykaz wykonanej, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanej jednej
dostawy lub usługi wraz z uruchomieniem systemu monitoringu i wizualizacji SCADA uruchomionej na
stacjonarnym komputerze użytkownika GPRS nadzorującego co najmniej 15 przepompowni ścieków tj. pracy
pomp, zasuw i ilości przepływów ścieków o wartości nie mniejszej niż 250.000,00 złotych brutto, w okresie
ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w
tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawa
lub usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodu czy została wykonana lub jest wykonywana należycie.
Wykaz złożyć według wzoru ? Załącznika nr 4 IDW.
1.3 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami
według wzoru - załącznik nr 5 do IDW.
1.4 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane
uprawnienia (dotyczy to osób określonych w pkt 2.2 IDW) według wzoru-załącznik nr 6 do IDW.
1.5 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada
rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.6 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem
zamówienia.
1.7 Rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami
o rachunkowości również z opinią o wynikach badania, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do
sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty ? za okres ostatnich trzech lat
obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;
1.8 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym
celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, co do których nie zachodzą podstawy do ich
wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, określone w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp.
W celu potwierdzenia, że nie zachodzą podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania określone w art.
24 ust.1, 2 ustawy Pzp Wykonawca złoży:
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp według
wzoru - załącznik nr 2 do IDW oraz dokumenty określone przez Zamawiającego w Rozdziale 10 pkt. 2.2,
2.3,2.4,2.5,2.6,2.7 do IDW
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie
z art. 24 ust. 1 ,2 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty następujące oświadczenia i
dokumenty:
2.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp według wzoru -
Załącznik nr 2 do IDW.
2.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert.
2.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4?8 ustawy
Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 10 i 11
ustawy Pzp wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.8. Wykluczeniu podlegać będą wykonawcy, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50,poz 331, z późn. zm.), złożyli
odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące powiązania nie prowadzą do
zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu. Wykonawca natomiast zawsze
będzie zobowiązany złożyć oświadczenie (niezależnie od tego, czy zostanie to wskazane w dokumentacji
przetargowej), bądź o braku należności do grupy kapitałowej bądź zawierające listę podmiotów należących do
tej samej grupy kapitałowej. Według wzoru - załącznik nr 2.
3. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa
dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą
być składane.
3.1 Zamiast dokumentów określonych w Rozdziale 10 pkt 2.2, 2.3, 2.4, 2.6 składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
3.2. Zamiast dokumentu określonego w Rozdziale 10 pkt. 2.5 i 2.7 składa zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w
zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8,10 i 11 ustawy Pzp
3.3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 3.1a, 3.1c oraz w pkt 3.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.4. Dokument, o którym mowa w pkt 3.1b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem składania ofert.
4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 3.1 i 3.2 zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,
złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W odniesieniu do tych dokumentów należy stosować
odpowiednio pkt. 3.3.i pkt 3.4
5. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których
mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo
administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń -
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób
lub przed notariuszem.
6. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że nie podlega
wykluczeniu z postępowania. W związku z tym dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5,
2.6, 2.7, 2.8 do IDW muszą złożyć samodzielnie wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie
zamówienia.
7.Spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych szczegółowo w Rozdziale 9 pkt 1 oraz pkt 2.1,
2.2, 2.3 do IDW oceniane będzie łącznie. Dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7
do IDW mogą być złożone przez tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą
spełnienie tego warunku.
8.Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 10 pkt 1.1 do IDW składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub w
imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanowiony pełnomocnik.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia spełnienia
warunku określonego w pkt 1.4 (Część I - Instrukcji dla wykonawców) tj. sytuacji ekonomicznej i finansowej
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić:
a) w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca posiada średnioroczny przychód ze sprzedaży netto za
ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy ? za ten okres w wysokości nie mniejszej niż
300.000,00 netto PLN;
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić rachunek
zysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości
również z opinią o wynikach badania , a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania
sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co
najmniej 200.000,00 PLN
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem
zamówienia.
c) w zakresie sytuacji finansowej Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w
wysokości co najmniej 200.000,00 PLN lub jej równowartość w walucie.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji
finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w
wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym
celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW
Do przeliczenia wszelkich wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs
przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia
o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod
następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Ten sam kurs
przeliczeniowy zamawiający przyjmuje przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte
w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie
spełnia.
III.2.3) Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 1.2. (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj.
posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże na podstawie:
przedstawionego przez wykonawcę wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
również wykonywanych, co najmniej jednej dostawy lub usługi wraz z uruchomieniem systemu monitoringu
i wizualizacji SCADA na stacjonarnym komputerze użytkownika GPRS, nadzorującego co najmniej 15
przepompowni ścieków tj. pracy pomp, zasuw i ilości przepływów ścieków o wartości nie mniejszej niż
250.000,00 złotych brutto, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty
wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawa lub usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodów czy
została wykonana lub jest wykonywana należycie. Wykaz złożyć według wzoru ? Załącznika nr 4 IDW.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 1.3. (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj.
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
wykonawca zobowiązany jest przedstawić: wykaz następujących osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu
zamówienia:
a). Kierownik robót elektrycznych i AKPiA posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie robót elektrycznych;
- osoba posiadająca uprawienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami
według wzoru - załącznik nr 5 do IDW.
b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane
uprawnienia (dotyczy to osób określonych w pkt 2.2 IDW) według wzoru-załącznik nr 6 do IDW.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w
dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie spełnia.
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Rodzaj procedury
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3) Informacje administracyjne
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
JRP/P/1/2013
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
31.5.2013 - 11:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 31.5.2013 - 11:30
Miejscowość:
Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo - Kanalizacyjne Sp. z o.o. ,ul. Wiejska 23, 66 - 600 Krosno
Odrzańskie , pokój nr 05
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): 3. Postępowanie prowadzone
jest w ramach projektu pn.:?Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Krosno Odrzańskie
? etap I? nr POIS.01.01.00-00-248/10 dofinansowanego w ramach działania 1.1. ?Gospodarka wodno-
ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM? priorytetu I ?Gospodarka wodno-ściekowa" Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Funduszu Spójności.
VI.3) Informacje dodatkowe
1.Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy Pzp. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
1) zostanie zawarta w formie pisemnej
2) mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej
3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji
publicznej
4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w
ofercie
5) jest zawarta na okres wskazany w niniejszej SIWZ
6) będzie podlegać unieważnieniu w przypadkach wskazanych w art. 140 ust.3 oraz art. 146 ustawy Pzp
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3. Zmiany umowy o której mowa w pkt 2 mogą nastąpić w przypadku spełnienia łącznie poniższych
warunków:
a) Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę Umowy,
b) zmiany zostaną dokonane na piśmie w formie aneksu do Umowy,
c) okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu do Umowy,
d) konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie, co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w pkt 4.
4. Zmiana Umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności:
1) zmiana terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa, to zdarzenie
zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej
sytuacji, a którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia wykonawcy
wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań;
2) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co
najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane lub innych
ustawach, a także w SIWZ;
3) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki
procentowej VAT uwzględnionej w Formularzu ofertowym.
4) z powodu wystąpienia okoliczności powstania szkody środowiskowej o znacznych rozmiarach i zasięgu,
5) zmiany Umowy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych,
zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, nie powodujące zmiany celu i istoty
umowy,
6) w przypadku zmiany lub wprowadzenia nowych powszechnie obowiązujących przepisów prawa krajowego
i wspólnotowego oraz wytycznych, zaleceń i dokumentów programowych Funduszu Spójności, których
wprowadzenie lub zmiana nastąpiły po dniu zawarcia umowy, a z treści których wynika konieczność lub
zasadność ujęcia ich w umowie,
7) w przypadku, gdy konieczność zmiany umowy wynikać będzie z umów, wytycznych, zaleceń, decyzji lub
innych dokumentów, którymi stroną lub autorem będą instytucje finansujące Projekt,
8) w przypadku zmiany, rozwiązania, odstąpienia, wygaśnięcia lub stwierdzenia nieważności umowy o
dofinansowanie,
Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w Części II SIWZ.
Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel.: +48 224587777
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.4.2) Składanie odwołań
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel.: +48 224587840
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
15.4.2013

 

 

Treść ogłoszenia: tutaj

SIWZ: tutaj