Szukaj w serwisie

Newsletter

Ułatwienia dostępu

Rozmiar tekstu:

A- A A+

Aktualności

2012-10-23 Zaproszenie do składania ofert

 

 

Dz.U./S S204 23/10/2012 335438-2012-PL

Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

 

PL-Krosno Odrzańskie: Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków

 

2012/S 204-335438

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

 

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

 

I.1)

Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo - Kanalizacyjne Sp. z o.o.

ul. Wiejska 23

Osoba do kontaktów: Damian Miech

66-600 Krosno Odrzańskie

POLSKA

Tel.: +48 683833672

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Faks: +48 683599121

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.kpwk-krosnoodrzanskie.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)

Rodzaj instytucji zamawiającej

Inna

I.3)

Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Inny: Usługi z zakresu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków

I.4)

Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

 

II.1)

Opis

II.1.1)

Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

?Budowa kanalizacji sanitarnej dla m. Osiecznica, Gostchorze, Radnica, Szklarka Radnicka i Łochowice nad jeziorem Glibiel?.

II.1.2)

Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Roboty budowlane

Wykonanie

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Krosno Odrzańskie.

Kod NUTS PL432

II.1.3)

Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)

Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)

Krótki opis zamówienia lub zakupu

W ramach niniejszego kontraktu realizowane będą roboty budowlano - montażowe kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Osiecznica, Gostchorze, Radnica, Szklarka Radnicka i Łochowice. Zadanie niniejsze obejmuje: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PVC o średnicy 200 mm o łącznej długości ca 20 957,50 mb wraz ze studniami rewizyjnymi Dn 1 200 mm w ilości 824 szt, kanalizacji ciśnieniowej PE (63 mm ? 90 mm) o łącznej długości ca 5 178,0 m wraz ze studniami odpowietrzającymi Dn 1 200 mm, przyłączy z rur PVC o średnicy 160 / 200 mm w ilości 521 szt / 2 528,40 mb, wraz ze studzienkami przyłączeniowymi Dn 315-Dn / 425 mm, przepompownie strefowe w ilości 22 kompletów wraz z ogrodzeniem i doprowadzeniem energii elektrycznej i montażem sterowania w systemie GPRS z oczyszczalni ścieków w Krośnie Odrzańskim, lokalne i przydomowe przepompownie ścieków w ilości 10 kompletów. Zamówienie będzie realizowane w trudnych warunkach gruntowo-wodnych.

Zamawiający oczekuje od Wykonawcy kolejności realizacji Robót w miejscowościach:

1. Osiecznica, z doprowadzeniem ścieków do miejscowości Marcinowice (w 2013 r.);

2. Gostchorze, z doprowadzeniem ścieków do kanalizacji w Morsku (w 2014 r.);

3. Radnica, z doprowadzeniem ścieków do Gostchorza (w 2014 r.);

4. Szklarka Radnicka, z doprowadzeniem ścieków do Radnicy (w 2014 r.);

5. Łochowice z doprowadzeniem ścieków do istniejącej studzienki Si (w 2013 r.).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Części III niniejszej specyfikacji - Opis przedmiotu zamówienia.

II.1.6)

Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

45232440, 45232423, 45200000, 45232410, 45233251, 45231300, 45111200, 45100000

II.1.7)

Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)

Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)

Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)

Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)

Całkowita wielkość lub zakres:

Zadanie niniejsze obejmuje: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PVC o średnicy 200 mm o łącznej długości ca 20 957,50 mb wraz ze studniami rewizyjnymi Dn 1 200 mm w ilości 824 szt, kanalizacji ciśnieniowej PE (63 mm ? 90 mm) o łącznej długości ca 5 178,0 m wraz ze studniami odpowietrzającymi Dn 1 200 mm, przyłączy z rur PVC o średnicy 160 / 200 mm w ilości 521 szt / 2 528,40 mb, wraz ze studzienkami przyłączeniowymi Dn 315-Dn / 425 mm, przepompownie strefowe w ilości 22 kompletów wraz z ogrodzeniem i doprowadzeniem energii elektrycznej i montażem sterowania w systemie GPRS z oczyszczalni ścieków w Krośnie Odrzańskim, lokalne i przydomowe przepompownie ścieków w ilości 10 kompletów.

Szacunkowa wartość bez VAT: 37 758 480,75 PLN

II.2.2)

Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)

Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)

Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Okres w miesiącach: 21 (od udzielenia zamówienia)

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

 

III.1)

Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)

Wymagane wadia i gwarancje:

Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w następującej wysokości: 1 132 754,00 PLN (słownie: jeden milion sto trzydzieści dwa tysiące siedemset pięćdziesiąt cztery 00/100 PLN).

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a) w pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

W przypadku, gdy wadium zostanie złożone przez Wykonawcę w formie: gwarancji/poręczenia, dokument taki musi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten będzie zawierać następujące elementy:

a) nazwę i adres Wykonawcy (dającego zlecenie)

b) nazwę i adres Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia)

c) nazwę i adres gwaranta/poręczyciela

d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,

e) kwotę gwarancji/poręczenia,

f) termin ważności gwarancji/poręczenia,

g) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do:

?zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:

? odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub,

? nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub,

? zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.A także w przypadku gdy Wykonawca:

? w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Pzp., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert wskazanego w Rozdziale 19 do niniejszej IDW.

W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia do oferty należy dołączyć kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym oryginał tego dokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej tj. ceny brutto podanej w Formularzu Oferty. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem Umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

a) pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;

f) za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych w art. 148 ust. 2 ustawy Pzp.

III.1.2)

Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w części II niniejszej SIWZ (we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.

III.1.3)

Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie osoby do podpisania oferty. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

III.1.4)

Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)

Warunki udziału

III.2.1)

Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp dotyczące:

1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia;

1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej.

1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:

1.1. Oświadczenie o spełnieniu warunków na formularzu wg wzoru - Załącznik nr 2 do IDW.

1.2. Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu (np. w formie referencji) potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW.

1.3 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru - załącznik nr 5 do IDW.

1.4 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (dotyczy to osób określonych w Rozdziale 9 pkt 2.2 a, b, c i d IDW) według wzoru- załącznik nr 6 do IDW.

1.5 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

1.6 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.

1.7 Sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności ? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;

1.8 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, co do których nie zachodzą podstawy do ich wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, określone w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp.

W celu potwierdzenia, że nie zachodzą podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania określone w art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp Wykonawca złoży:

Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp według wzoru - załącznik nr 3 do IDW oraz dokumenty określone przez Zamawiającego w Rozdziale 10 pkt. 2.2, 2.3,2.4,2.5,2.6 do IDW.

2.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1,2 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty:

2.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust.1,2 ustawy Pzp według wzoru - Załącznik nr 3 do IDW.

2.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp według wzoru - Załącznik nr 3a do IDW.

2.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

2.4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

2.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4?8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3.Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009r. Nr 226 poz. 1817).

3.1 Zamiast dokumentów określonych w Rozdziale 10 pkt 2.2, 2.3, 2.4, 2.6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

3.2. Zamiast dokumentu określonego w Rozdziale 10 pkt 2.5 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy Pzp

3.3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 3.1a, 3.1c oraz w pkt 3.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3.4. Dokument, o którym mowa w pkt 3.1b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.

4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 3.1 i 3.2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W odniesieniu do tych dokumentów należy stosować odpowiednio pkt. 3.3.i pkt 3.4

5. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

6. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. W związku z tym dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 do IDW muszą złożyć samodzielnie wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia.

7. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych szczegółowo w Rozdziale 9 pkt 1 oraz pkt 2.1, 2.2, 2.3 do IDW oceniane będzie łącznie. Dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7 do IDW mogą być złożone przez tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku.

8.Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 10 pkt 1.1 do IDW składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanowiony pełnomocnik.

III.2.2)

Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 1.4 (część I - Instrukcji dla wykonawców) tj. sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca zobowiązany jest przedstawić:

a) w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi posiadać średnioroczny przychód ze sprzedaży netto za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy ? za ten okres w wysokości nie mniejszej niż 30 000 000,00 PLN netto;

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokument: Sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności ? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;

b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 8 000 000,00 PLN

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.

c) w zakresie sytuacji finansowej Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 12 000 000,00 PLN lub jej równowartość w walucie.

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW.

Do przeliczenia wszelkich wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Ten sam kurs przeliczeniowy zamawiający przyjmuje przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie spełnia.

III.2.3)

Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 1.2 (część I - Instrukcji dla wykonawców) tj.posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże że:w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną której przedmiotem były roboty polegające na budowie sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej o długości min. 20 km oraz sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej o długości min. 5 km wraz z przynajmniej 15 szt. przepompowni ścieków.

Fakt wykonania robót budowlanych musi być potwierdzony dokumentem (np. w formie referencji), że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić ?wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania" sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW.

W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 1.3 (część I - Instrukcji dla wykonawców) tj. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest przedstawić: Wykaz następujących osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:

a) Kierownik budowy pełniący funkcję Przedstawiciela Wykonawcy - posiadający:

? co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót sanitarnych lub na stanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie lub rozbudowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej,

? uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

b) Kierownik robót elektrycznych posiadający:

? co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie robót elektrycznych,

? osoba posiadająca uprawienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

c) Kierownik robót drogowych posiadający:

? co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie robót drogowych,

? osoba posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

d) Kierownik robót w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych posiadający:

? co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie robót konstrukcyjno ? budowlanych,

? osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami konstrukcyjno-budowlanymi albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:

a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności według wzoru - załącznik nr 5 do IDW.

b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (dotyczy to osób określonych w pkt 2.2 a, b, c i d IDW) według wzoru-załącznik nr 6 do IDW.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

III.2.4)

Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)

Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)

Informacje dotyczące określonego zawodu

III.3.2)

Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

 

IV.1)

Rodzaj procedury

IV.1.1)

Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)

Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)

Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)

Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)

Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)

Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)

Informacje administracyjne

IV.3.1)

Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

JRP/P/11/2012

IV.3.2)

Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)

Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)

Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

3.12.2012 - 11:00

IV.3.5)

Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)

Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)

Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)

Warunki otwarcia ofert

Data: 3.12.2012 - 11:30

Miejscowość:

Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo - Kanalizacyjne Sp. z o.o., ul. Wiejska 23, 66 - 600 Krosno Odrzańskie, pokój nr 05.

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

 

VI.1)

Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)

Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Postępowanie prowadzone jest w ramach projektu pn.:?Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Krosno Odrzańskie ? etap I? nr POIS.01.01.00-00-248/10 dofinansowanego w ramach działania 1.1. ?Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM? priorytetu I ?Gospodarka wodno-ściekowa" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Funduszu Spójności.

VI.3)

Informacje dodatkowe

1. Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy Pzp. Umowa w sprawie zamówienia publicznego

1) zostanie zawarta w formie pisemnej

2) mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej

3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej

4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie

5) jest zawarta na okres wskazany w niniejszej SIWZ

6) będzie podlegać unieważnieniu w przypadkach wskazanych w art. 140 ust.3 oraz art. 146 ustawy Pzp

2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

3. Zmiany umowy o której mowa w pkt 2 mogą nastąpić w przypadku spełnienia łącznie poniższych warunków:

a) Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę Umowy,

b) zmiany zostaną dokonane na piśmie w formie aneksu do Umowy,

c) okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu do Umowy,

d) konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie, co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w pkt 4.

4. Zmiana Umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności:

1) zmiana terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, a którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań;

2) zmiana terminu realizacji umowy w przypadku występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, mogących mieć istotny wpływ na prowadzone roboty budowlane, przez okres dłuższy niż 20 dni;

3) zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt. 1 ustawy Prawo Budowlane zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;

4) zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a), b) ustawy Prawo Budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;

5) zmiany dokonane podczas wykonywania robót w stosunku do zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostaną zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;

6) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ;

7) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki procentowej VAT uwzględnionej w Formularzu ofertowym.

8) zmiany waluty w jakiej następuje płatność - możliwa wyłącznie w przypadku jeżeli zapłata wynagrodzenia w walucie PLN nie będzie możliwa z powodu przyjęcia przez Polskę waluty euro jako obowiązującego środka płatniczego (zmiana taka musi nastąpić na podstawie przepisów prawnych obowiązujących w tym zakresie),

9) wystąpienia uzasadnionej konieczności zmiany któregokolwiek z terminów wskazanych w umowie, w tym terminu wykonania przedmiotu Umowy, spowodowanej zmianą terminów realizacji Projektu, okresu kwalifikowania wydatków lub okresu obowiązywania Umowy o dofinansowanie,

10) zmiany w harmonogramie rzeczowo-finansowym możliwe w przypadku np. zmian terminu wykonania umowy, zmian w kolejności realizacji poszczególnych robót - zmiany nie mogą powodować pogorszenia jakości lub bezpieczeństwa wykonywania robót,

11) z powodu wystąpienia okoliczności powstania szkody środowiskowej o znacznych rozmiarach i zasięgu,

12) zmiany Umowy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, nie powodujące zmiany celu i istoty umowy,

13) w przypadku zmiany lub wprowadzenia nowych powszechnie obowiązujących przepisów prawa krajowego i wspólnotowego oraz wytycznych, zaleceń i dokumentów programowych Funduszu Spójności, których wprowadzenie lub zmiana nastąpiły po dniu zawarcia umowy, a z treści których wynika konieczność lub zasadność ujęcia ich w umowie,

14) w przypadku, gdy konieczność zmiany umowy wynikać będzie z umów, wytycznych, zaleceń, decyzji lub innych dokumentów, którymi stroną lub autorem będą instytucje finansujące Projekt,

15) w przypadku zmiany, rozwiązania, odstąpienia, wygaśnięcia lub stwierdzenia nieważności umowy o dofinansowanie,

Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w Części II niniejszej SIWZ.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

VI.4)

Procedury odwoławcze

VI.4.1)

Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Urząd Zamówień Publicznych

ul. Postępu 17A

02-676 Warszawa

POLSKA

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel.: +48 224587777

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

Faks: +48 224587700

VI.4.2)

Składanie odwołań

VI.4.3)

Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznych

ul. Postępu 17A

02-676 Warszawa

POLSKA

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel.: +48 224587840

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

Faks: +48 224587700

VI.5)

Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

18.10.2012

 

Załaczniki do pobrania: tutaj