Szukaj w serwisie

Newsletter

Ułatwienia dostępu

Rozmiar tekstu:

A- A A+

Aktualności

2014-05-21 Ogłoszenie o zamówieniu

 

21/05/2014    S97    Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

 

Polska-Krosno Odrzańskie: Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków

 

2014/S 097-168762

 

Ogłoszenie o zamówieniu

 

Roboty budowlane

 

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

 

I.1)

Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o.

ul. Wiejska 23

Punkt kontaktowy: jw

66-600 Krosno Odrzańskie

POLSKA

Tel.: +48 683833672

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Faks: +48 683599121

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.kpwk-krosnoodrzanskie.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)

Rodzaj instytucji zamawiającej

Podmiot prawa publicznego

I.3)

Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Środowisko

I.4)

Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

 

II.1)

Opis

II.1.1)

Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

?Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Krośnie Odrzańskim w zakresie gospodarki ściekowej, osadowej i odpadowej?.

II.1.2)

Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Roboty budowlane

Zaprojektowanie i wykonanie

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Oczyszczalnia ścieków w Krośnie Odrzańskim.

Kod NUTS PL432

II.1.3)

Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)

Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)

Krótki opis zamówienia lub zakupu

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje modernizację i rozbudowę oczyszczalni ścieków dla aglomeracji Krosno Odrzańskie przewiduje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, dostawę i montaż urządzeń oraz wykonanie prac remontowych i naprawczych niżej wymienionych obiektów oczyszczalni ścieków:

Przebudowę obiektów:

- Komora kraty rzadkiej (ob. 1),

- Główna przepompownia ścieków (ob. 3),

- Budynek krat (ob. 4),

- Piaskownik typu PISTA (ob. 5),

- Reaktor biologiczny SBR (ob. 8),

- Budynek dmuchaw i stacji transformatorowej (ob. 11),

- Budynek prasy i instalacji stabilizacji osadu (ob. 13),

- Zbiornik soli żelaza (ob. 13b);

- Budynek obsługi technicznej (ob. 16),.

Budowę obiektów:

- Stacja zlewcza ścieków dowożonych (ob. 2)

- Piaskownik poziomy podłużny (ob. 6);

- Zbiornik retencyjny ścieków (ob. 7);

- Silos na wapno (13a)

- Zbiornik magazynowy soli żelaza (ob. 13b) ?

- Wiata zrzutowa osadu ustabilizowanego (ob. 14) ;

- Wiata magazynowa osadu ustabilizowanego (ob. 15)

- Budynek obsługi technicznej (ob. 17)

- Komora połączeniowa ścieków (ob. 18) ?

- Stacja odbioru osadów z wozów asenizacyjnych (ob. 19) ?

- Układ podczyszczania wód opadowych (ob. 20) ?

Remont obiektów:

- Grawitacyjny zagęszczacz osadu (ob. 12),

Rozbiórkę obiektów:

- Komora odbioru ścieków dowożonych (ob. R1);

- Podziemne rurociągi, przyłącza oraz instalacje kolidujące z projektowanymi obiektami i uzbrojeniem

oraz dostosowaniu sterowania i automatyki procesów, wraz z zabezpieczeniem awaryjnego zasilania w energię elektryczną. W ramach zadania przewiduje się również wymianę istniejących pomp w pompowni ścieków nr PS-18, 23, 25, 27, 28, 29.

Zamówienie realizowane będzie w oparciu o ?Warunki Kontraktowe dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę? - pierwsze wydanie 1999 w języku angielskim, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów - Konsultantów (FederationInternationale des Ingenieurs - Conseils - FIDIC), Box 311, CH-1215 Geneva 15, Szwajcaria), oraz czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1. wydania 1999)".

Realizacja robót wchodzących w skład niniejszego Kontraktu będzie miała miejsce na terenie oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w Krośnie Odrzańskim przy ul. Wiejskiej 10. Użytkownikiem oczyszczalni ścieków jest Zamawiający tj. Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o. o., ul. Wiejska 23, 66-600 Krosno Odrzańskie.

Na dzień dzisiejszy obiekt zaspokaja całkowicie potrzeby aglomeracji w zakresie oczyszczania ścieków zebranych istniejącym układem kanalizacji, doprowadzonych kolektorem grawitacyjnym i rurociągiem tłocznym oraz ścieków dowożonych z terenu aglomeracji.

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

a. Uzyskanie mapy do celów projektowych,

b. badania geotechniczne i hydrogeologiczne, dokumentację geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym do prawidłowego posadowienia obiektów budowlanych;

c. inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania Dokumentów Wykonawcy i późniejszej realizacji Robót: materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania.

d. wykonanie projektu wstępnego (koncepcji) obejmującej przedmiot zamówienia z weryfikacją założeń projektowych, bilansem mediów oraz opisem rozwiązań projektowych

e. uzyskanie warunków technicznych, wszystkich wymaganych uzgodnień, opinii, dokumentacji i decyzji administracyjnych w zakresie wykonywanych robót,

f. właściwe, zgodne z zasadami projektowania i wiedzą inżynierską wykonanie dokumentacji (Projektu Budowlanego) w zakresie niezbędnym do uzyskania ?Pozwolenia na budowę" zgodnie z Polskim Prawem Budowlanym oraz wykonania projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym

do zrealizowania robót,

g. Operat wodno-prawny dla uzyskania wymaganych pozwoleń wodnoprawnych;

h. Pozostałe opracowania niezbędne do uzyskania Pozwolenia na Budowę ;

i. Projekty wykonawczo-montażowe w poszczególnych branżach będące uszczegółowieniem dla potrzeb wykonawstwa Projektu Budowlanego;

j. Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;

k. Dokumentację Powykonawczą, na której będą naniesione wszystkie zmiany powstałe w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i sieci;

l. Instrukcje bhp, p.poż, pierwszej pomocy, instrukcje stanowiskowe;

m. Dokumentację niezbędną do uzyskania wymaganych przez przepisy pozwoleń na eksploatację wszystkich urządzeń i instalacji przed pozwoleniem na użytkowanie, wykonaną zgodnie z obowiązującą w Polsce ustawą Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001, wraz z późniejszymi zmianami;

n. Projekt rozruchu przebudowywanej oczyszczalni ścieków;

o. Wszelkie inne dokumenty i pozwolenia związane z uzyskaniem decyzji Pozwolenia na Użytkowanie;

p. Wykonawca uzyska wszelkie uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, wymagane zgodnie z prawem polskim, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania oczyszczalni do eksploatacji.

q. właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie robót budowlano-montażowych dla zakresu robót objętych PFU (cz. III niniejszej SIWZ), utrzymanie modernizowanych obiektów ?w ruchu? w trakcie wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych, polegające na zapewnieniu ?produkcji? i dostaw do odbiorców wody w odpowiedniej ilości i o odpowiedniej jakości, wraz z zapewnieniem i utrzymaniem rozwiązań tymczasowych wynikłych z technologii i etapowania prowadzenia robót modernizacyjnych,

r. uruchomienie i rozruch instalacji i urządzeń będących wyposażeniem obiektu stanowiącego przedmiot zamówienia, w szczególności rozruch instalacji do stabilizacji i higienizacji osadów ściekowych przy użyciu wapna palonego wraz z granulacją osadów;

s. przeprowadzenie prób eksploatacyjnych w niezbędnym zakresie,

t. przeprowadzenie szkoleń personelu technicznego Zamawiającego w zakresie obsługi, eksploatacji i BHP dla obiektów będących przedmiotem zamówienia,

u. osiągnięcie efektu oraz założonych parametrów techniczno?technologicznych zdefiniowanych w PFU,

v. zapewnienie gwarancji należytego wykonania robót i serwisu gwarancyjnego,

w. uzyskanie wszelkich dokumentów i spełnienie wszelkich wymogów w trybie przekazania obiektu do eksploatacji i użytkowania.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ.

II.1.6)

Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

45252127 - IA01, 71000000, 71320000, 45100000, 45110000, 45111291, 45200000, 45262700, 45232151, 45232150, 45233140, 45300000, 45400000, 45453000

II.1.7)

Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)

Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)

Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)

Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)

Całkowita wielkość lub zakres:

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ.

Szacunkowa wartość bez VAT: 13 340 000 PLN

II.2.2)

Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)

Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)

Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Okres w miesiącach: 10 (od udzielenia zamówienia)

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

 

III.1)

Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)

Wymagane wadia i gwarancje:

Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 400 000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy 00/100 PLN).

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a) w pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

W przypadku, gdy wadium zostanie złożone przez Wykonawcę w formie gwarancji/poręczenia, dokument taki musi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten będzie zawierać następujące elementy:

a) nazwę i adres Wykonawcy (dającego zlecenie)

b) nazwę i adres Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia)

c) nazwę i adres gwaranta/poręczyciela

d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,

e) kwotę gwarancji/poręczenia,

f) termin ważności gwarancji/poręczenia,

g) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:

- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub

- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub

- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,

a także w przypadku gdy Wykonawca:

- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert wskazanego w Rozdziale 19 do niniejszej IDW.

W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia do oferty należy dołączyć kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym oryginał tego dokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej tj. ceny brutto podanej w Formularzu Oferty.

Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem Umowy.

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

a) pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;

f) za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych wart. 148 ust. 2 ustawy Pzp.

III.1.2)

Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w części II niniejszej SIWZ (we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.

III.1.3)

Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie osoby do podpisania oferty. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

III.1.4)

Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)

Warunki udziału

III.2.1)

Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 9.1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp dotyczące:

9.1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

9.1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia;

9.1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

9.1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej.

10.1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:

10.1.1. Oświadczenie o spełnieniu warunków na formularzu wg wzoru - Załącznik nr 2 do IDW.

10.1.2. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,

wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej

i prawidłowo ukończone - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4a do IDW.

10.1.3. Wykaz wykonanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie- według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4b do IDW.

10.1.4. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru - Załącznik nr 5 do IDW.

10.1.5. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych w punkcie 9.2.2 IDW) według wzoru-Załącznik nr 6 do IDW.

10.1.6. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

10.1.7. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści polisy, wykonawca powinien załączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek (np. wyciąg z konta bankowego, rachunek itp.). Z zastrzeżeniem że, Zamawiający żąda wykazania jedynie tych składek, które stały się wymagalne do dnia upływu terminu składania ofert.

10.1.8. Rachunek zysków i strat, a jeżeli ten dokument podlegał badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o wynikach badania, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty ? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;

10.1.9. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy (punkty 9.1.2.-9.1.4. IDW), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych

w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, przedłoży wraz z ofertą dokumenty dotyczące w szczególności:

- zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,

- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia oraz odpowiednio:

10.1.9.a. Zamawiający żąda by Wykonawca wykazując spełnianie warunku posiadania wiedzy i doświadczeniu (punkt 9.1.2. opisanym w pkt. 9.2.1. IDW) polegając na zasobach innych podmiotów przedłożył wraz z ofertą:

- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wg Załącznika nr 7 oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia pkt. 10.2.1. IDW wg Załącznika nr 3,

- w odniesieniu do tych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, dokumenty, o których mowa w punktach 10.2.2-2.7. IDW,

10.1.9.b. Zamawiający żąda by Wykonawca wykazując spełnianie warunku dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (punkt 9.1.3. opisanym w pkt. 9.2.2. IDW) polega na zasobach innych podmiotów przedłożył wraz z ofertą:

- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wg Załącznika nr 7 oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia pkt. 10.2.1. IDW wg Załącznika nr 3,

- w odniesieniu do tych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, dokumenty, o których mowa w punktach 10.2.2.-2.7. IDW,

10.1.9.c. Zamawiający żąda by Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 9.1.4. opisanym w pkt. 9.2.3. IDW polega na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, przedłożył wraz z ofertą:

- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wg Załącznika nr 7 oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia pkt. 10.2.1. IDW wg Załącznika nr 3,

- odpowiednio - dokumenty, o których mowa w punktach 10.1.6. - 10.1.8. IDW

- w odniesieniu do tych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, dokumenty, o których mowa w punktach 10.2.2. - 2.7. IDW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, co do których nie zachodzą podstawy do ich wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, określone w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp. W tym celu Wykonawca złoży:

-- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 24 ust.1 ustawy Pzp według wzoru - Załącznik nr 3 do IDW oraz

-- dokumenty określone przez Zamawiającego w punktach od 10.2.2. do 10.2.8. IDW

Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że:

-- spełnia warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

-- nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia go z postępowania o udzielenie zamówienia określone w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp

nie później niż na dzień składania ofert.

10.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1,2 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty:

10.2.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust.1, ustawy Pzp według wzoru - Załącznik nr 3 do IDW.

10.2.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

10.2.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

10.2.4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

10.2.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

10.2.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 10 i 11 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

10.2.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

10.2.8. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z art. 26 ust. 2d według wzoru - Załącznik nr 8 do IDW.

10.3. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty wymienione poniżej, zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013r. poz. 231).

10.3.1. Zamiast dokumentów określonych w punktach 10.2.2, 10.2.3, 10.2.4, 10.2.7 IDW, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

10.3.2. Zamiast dokumentu określonego w punktach. 10.2.5. i 10.2.6. IDW składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy Pzp

10.3.3. Dokumenty, o których mowa w pkt 10.3.1a, 10.3.1c oraz w pkt. 10.3.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

10.3.4. Dokument, o którym mowa w pkt. 10.3.1b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.

10.4. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 10.3.1. i 10.3.2. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W odniesieniu do tych dokumentów należy stosować odpowiednio pkt.10.3.3.i pkt. 10.3.4.

10.5. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. W związku z tym dokumenty określone w pkt.10.2.1, 10.2.2, 10.2.3, 10.2.4, 10.2.5, 10.2.6, 10.2.7 i 10.2.8 IDW muszą złożyć samodzielnie wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia.

Spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych szczegółowo w pkt. 9.1 oraz pkt. 9.2.1, 9.2.2, 9.2.3 IDW oceniane będzie łącznie. Dokumenty określone w pkt. 10.1.2, 10.1.3, 10.1.4, 10.1.5, 10.1.6, 10.1.7, 10.1.8 IDW mogą być złożone przez tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku.

Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 10.1.1 IDW składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanowiony pełnomocnik.

III.2.2)

Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 9.2.3. W przypadku warunku określonego w pkt. 9.1.4. tj. sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca wykaże, że:

9.2.3.1. w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi posiadać średnioroczny przychód ze sprzedaży netto za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy ? za ten okres w wysokości nie mniejszej niż 10.000.000,00 netto PLN;

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić rachunek zysków i strat, stanowiący część sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o wynikach badania , a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;

9.2.3.2. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 3.000.000,00 PLN

9.2.3.3. W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści polisy, Wykonawca powinien załączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek (np. wyciąg z konta bankowego, rachunek itp.).

9.2.3.4. w zakresie sytuacji finansowej Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4.000.000,00 PLN lub jej równowartość w walucie.

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.

9.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW.

Do przeliczenia wszelkich wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:

http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm

Ten sam kurs przeliczeniowy zamawiający przyjmuje przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 IDW według formuły spełnia/nie spełnia.

Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

III.2.3)

Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

9.2.1. W celu spełnienia przez Wykonawcę warunku określonego w pkt. 9.1.2. posiadania wiedzy

i doświadczenia Wykonawca wykaże, że:

9.2.1.1. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:

- co najmniej jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była budowa/przebudowa/ rozbudowa oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej oczyszczalni co najmniej 2000 m3/d i o wartości robót nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł (brutto)

Roboty powinny być wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

oraz

9.2.1.2.w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert, wykonał:

- co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było opracowanie projektu budowlanego dotyczącego budowy/przebudowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków w zakresie co najmniej części osadowej o przepustowości średniej dobowej oczyszczalni co najmniej 2000 m3/d

W celu potwierdzenia spełnienia warunku opisanego w punkcie 9.2.1.1. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić:

9.2.1.a) - wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, wraz

z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączyć dowody dotyczące najważniejszych robót określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4a do IDW

W celu potwierdzenia spełnienia warunku opisanego w punkcie 9.2.1.2. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić :

9.2.1.b) - wykazu wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączy dowody dla najważniejszych usług, określających, czy te usługi zostały wykonane należycie. Wykaz głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4b do IDW.

9.2.2. W celu spełnienia przez Wykonawcę warunku określonego w pkt. 9.1.3. tj. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca wykaże, że:

dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:

9.2.2.1. Przedstawiciel Wykonawcy ? posiadający

- doświadczenie w pełnieniu roli koordynującej pracę personelu Wykonawcy w celu zrealizowanie przedmiotu zamówienia tj. w zarządzaniu jako Przedstawiciel Wykonawcy/ Kierownik Kontraktu/ /Kierownik Budowy/ Inżynier Kontraktu /Dyrektor Przedsiębiorstwa lub Koordynator przynajmniej jednym zrealizowanym kontraktem na roboty budowlane w systemie zaprojektuj i wybuduj.

9.2.2.2. Kierownik budowy - posiadający:

- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót sanitarnych instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub na stanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji

co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie/przebudowie/ rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej oczyszczalni co najmniej 2000 m3/d

- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

9.2.2.3. Kierownik robót budowlanych- posiadający:

- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót budowlanych

- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanymi bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów

9.2.2.4. Kierownik robót elektrycznych - posiadający:

- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;

- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

9.2.2.5.Kierownik Zespołu Projektowego ? Projektant branży sanitarnej posiadający:

co najmniej 3 letnie doświadczenie w projektowaniu w branży sanitarnej licząc od dnia uzyskania uprawnień, w tym czasie brał udział w wykonaniu projektu budowlanego dla co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie/przebudowie/rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej oczyszczalni co najmniej 2000 m3/d

- posiada doświadczenie w kierowaniu zespołem projektowym tj. co najmniej raz kierował pracą takiego zespołu ,który opracował projekt budowlany budowy/przebudowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków

- uprawienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

9.2.2.6.Projektant branży AKPIA? posiadający:

- doświadczenie w wykonaniu projektu branży AKPiA dla co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie/ przebudowie/rozbudowie oczyszczalni ścieków.

9.2.2.7. Projektant branży elektrycznej? posiadający:

- co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;

- uprawienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

9.2.2.8. Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej posiadający:

- co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w specjalności konstrukcyjno ? budowlanej, w tym doświadczenie w opracowaniu przynajmniej jednego projektu rozbiórki budynku lub budowli;

- uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:

9.2.2.a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku określonego w pkt. 9. 1.3. należy przygotować według wzoru - Załącznik nr 5 do IDW ,

9.2.2.b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych w pkt 9.2.2. IDW) przygotowane według wzoru Załącznik nr 6 do IDW.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 IDW według formuły spełnia/nie spełnia.

Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

III.2.4)

Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)

Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)

Informacje dotyczące określonego zawodu

III.3.2)

Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

 

IV.1)

Rodzaj procedury

IV.1.1)

Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)

Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)

Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)

Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)

Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)

Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)

Informacje administracyjne

IV.3.1)

Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

JRP/P/2/2014

IV.3.2)

Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)

Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: tak

Podać cenę: 800 PLN

Warunki i sposób płatności: Na żądanie Zamawiający przekaże dokumentację SIWZ w wersji papierowej. Cena całkowita brutto za powielenie kompletnej dokumentacji wynosi 800,00 zł. brutto. Kompletny zestaw dokumentów może zostać zakupiony przez zainteresowanych Wykonawców po złożeniu pisemnego wniosku do Zamawiającego i po wpłaceniu opłaty na konto bankowe: BZWBK S.A. 2 Oddział w Krośnie Odrzańskim Nr rachunku: PL 52 1090 1551 0000 0001 1214 3293. Wniosek powinien zawierać dane Wykonawcy do wystawienia faktury VAT, którą zamawiający prześle po otrzymaniu wpłaty.

IV.3.4)

Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

27.6.2014 - 11:00

IV.3.5)

Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)

Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)

Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)

Warunki otwarcia ofert

Data: 27.6.2014 - 11:30

Miejscowość:

W siedzibie Zamawiającego tj. Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o., ul. Wiejska 23, 66-600 Krosno Odrzańskie.

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

 

VI.1)

Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)

Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Postępowanie prowadzone jest w ramach projektu pn.: ?Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Krosno Odrzańskie ? etap I? Nr POIS.01.01.00-00-248/10 dofinansowanego w ramach działania 1.1. ?Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM? priorytetu I ?Gospodarka wodno-ściekowa" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

VI.3)

Informacje dodatkowe

29.1. Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy Pzp. Umowa w sprawie zamówienia publicznego

29.1.1. zostanie zawarta w formie pisemnej

29.1.2. mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej

29.1.3. jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej

29.1.4. zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie

29.1.5. jest zawarta na okres wskazany w niniejszej SIWZ

29.1.6. będzie podlegać unieważnieniu w przypadkach wskazanych w art. 140 ust.3 oraz art. 146 ustawy Pzp

29.2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość zmiany Umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

29.3. Zmiany umowy o której mowa w pkt 29.2 mogą nastąpić w przypadku spełnienia łącznie poniższych warunków:

a) Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę Umowy,

b) zmiany zostaną dokonane na piśmie w formie aneksu do Umowy,

c) okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu do Umowy,

d) konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie, co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w pkt. 29.4.

29.4. Zmiana Umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia zgodnie z Klauzulą 13.3 Umowy w sprawie zamówienia ?Cz. II SIWZ.

I. Zmiana Czasu na Ukończenie Robót

I.1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:

a) klęski żywiołowe

b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,

I.2. Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności:

a) niewypały i niewybuchy;

b) wykopaliska archeologiczne;

I.3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:

a) wstrzymanie Robót przez Zamawiającego;

I.4 Zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, w szczególności:

a) odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;

I.5 Zmiany będące następstwem wprowadzenia zmian do umowy o dofinansowanie z wiązanych z terminem realizacji Kontraktu;

I.6. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Kontraktem;

W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. I.1 ? I.6 termin Czasu Ukończenia Robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres wynikający z trwania tych okoliczności.

II.Zmiana sposobu spełnienia świadczenia

II.1 Zmiany osobowe , zmiany podwykonawcy

a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje Kontrakt na inne spełniające warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia ,

Zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ (IDW), a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Inżyniera i Zamawiającego na zaproponowaną osobę.

b) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy , na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 26 ust 2b jeżeli Wykonawca wykaże Zamawiającemu iż sam lub proponowany inny podwykonawca spełnia postawione w IDW warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia jeżeli czynności te nastąpiły na zasadach określonych w Rozdziale 27 IDW oraz zgodnie z Klauzulą 4.4.umowy w sprawie zamówienia ?Część II SIWZ nie wymaga aneksu do umowy.

III. Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami,

a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;

b) zmiana obowiązującej stawki VAT;

c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.

d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.

e) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.

f) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.

IV Dopuszcza się zmianę Wykonawcy w niżej wyszczególnionych przypadkach

a) Zawarcie umowy zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, z którym związane są zobowiązania dotychczasowego właściciela, odnoszące się do umowy w przedmiocie realizacji zamówienia publicznego, pociąga za sobą dopuszczalną na gruncie przepisów ustawy Pzp, podmiotową zmianę umowy o wykonanie zamówienia po stronie Wykonawcy.

b) Nabycie przedsiębiorstwa stanowi źródło solidarnej odpowiedzialności zbywcy oraz nabywcy przedsiębiorstwa i jest równoznaczne z przystąpieniem nabywcy do długów wynikających z zobowiązań związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, (tzw. kumulatywne przystąpienie do długu).

Wszystkie powyższe postanowienia w punktach I, II , III i IV stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:

a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego)

b) zmiany danych teleadresowych,

c) zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ (IDW), a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Inżyniera i Zamawiającego na zaproponowaną osobę.

d) zmiana formy w jakiej zostało wniesione zabezpieczenie należytego wykonania umowy dokonane zgodnie z art. 149 ustawy Pzp.

e) zawarcie umowy o dalsze podwykonawstwo części robót budowlanych, dostaw lub usług podwykonawcy niewskazanemu w ofercie lub podwykonawcy podwykonawcy jeżeli czynności te nastąpiły na zasadach określonych w Rozdziale 27 IDW oraz zgodnie z Klauzula 4.4. Podwykonawstwo Umowy w sprawie zamówienia ?Część II SIWZ .

Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są we wzorze umowy w Części II SIWZ.

Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.

Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

VI.4)

Procedury odwoławcze

VI.4.1)

Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Urząd Zamówień Publicznych

ul. Postępu 17a

02-676 Warszawa

POLSKA

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel.: +48 224587701

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

Faks: +48 224587700

VI.4.2)

Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1.Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy Pzp.

2.Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt.1 niniejszej IDW są:

a) odwołanie

b) skarga do sądu

3.Odwołanie.

3.1.Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.

3.2.Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej na zasadach określonych w Dziale VI, Rozdział 2 ustawy Pzp.

3.3.Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

3.4.Szczegółowe zasady wnoszenia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zostały określone w Dziale VI, Rozdział 2 ustawy Pzp.

4.Terminy odwołań.

4.1.Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia- jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób - w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

4.2.Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

4.3.Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp - w terminie 10 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

4.4.Jeżeli Zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

-30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia

- 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

4.5.W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.

4.6.W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.

VI.4.3)

Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Zamówień Publicznych

ul. Postępu 17a

02-676 Warszawa

POLSKA

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel.: +48 224587801

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

Faks: +48 224587803

VI.5)

Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

16.5.2014

 

Ogłoszenie pobierz
R-6_cz.I_IDW pobierz
R-6_cz.II_Kontrakt pobierz
R-6_cz.III_PFU pobierz
R-6_cz.IV_Wykaz cen pobierz